Ett välsignat påskläger i utlandet

Ett välsignat påskläger i utlandet

Så har vi landat igen på svensk mark. Vi är nog lite trötta – men MYCKET nöjda och TACKSAMMA! Under en veckas tid har vi fått djupdyka i påskens härliga budskap, genom bibelundervisning lovsång och bön. Anders Eks undervisning har både berört och utmanat. Vi har fått en god inblick i den andliga situationen i landet genom undervisning av Skandinaviska bofasta i landet och besök både i moskéer, kyrkor och historiska platser. Vi har fått inspirerande möten med våra kristna syskon här.

Som om detta inte vore nog så fick vi vara med om en härlig gudstjänst på påskdagen då 3 stycken döptes! (Det var två år sedan sist någon blev döpt i församlingen.) Det var så berörande att se de tre männen stråla av glädje i de vita dräkterna som glänste av Jesu rättfärdighet. Vilket mod! Vi kan nog inte fullt ut förstå den situation våra kristna syskon här lever i. Vilka konsekvenser kommer just dessa tre män få möta, undrar jag…? Skulle jag fråga dem skulle de nog helt säkert säga att dessa konsekvenser inte har någon betydelse jämfört med (de eviga) konsekvenserna om de inte skulle bli döpta …

Den andliga och sociala gemenskapen i resegruppen har varit oerhört fin och vi har svetsats samman i NÅDEN vi möter i Jesus Kristus och i NÖDEN över de som ännu inte hört detta underbara budskap. Bönegemenskapen i gruppen har varit helt unik och varje gång vi hört ett böneutrop så har vi bett tillsammans. Sista kvällen fick var och en i gruppen dela med sig vad resan fått betyda och det var väldigt berörande att höra hur Gud arbetat med var och en på ett konkret sätt. TACK Gud för din stora omsorg om oss alla!

Paret Sandell som bor på plats har varit HELT FANTASTISKA på att ta hand om oss, visat omsorg, delat med sig av deras stora kunskap och erfarenhet, inspirerat och uppmuntrat oss. Reseledarna Alfred Nyholm och Yohannes Apel har gjort ett kanonjobb verkligen! Tack ELU för att ni valde att skicka med just de båda som ledare. Vilket radarpar alltså!!!

STORT TACK till alla er som burit oss i bön under resan. Vi har på ett alldeles speciellt sätt känt oss omslutna av era förböner! STORT TACK till både ELU och NUM som sponsrat resan ekonomiskt för att hålla ner deltagarpriset. Det var en väl värd investering! Nu är deltagarna taggade på att sprida engagemanget vidare och informera vid gudstjänster och i ungdomsgrupper. Ta gärna kontakt med någon av dem och fråga om de kan komma till just din förening eller ungdomsgrupp.

DU som läser detta, just DU får vara med och räcka NÅDEN till de ONÅDDA. Just nu har ELM en Vårkampanj för detta ändamål. ELM har utsända som reser inom kort. DU får vara med och bära dem i bön och givande. Bli gärna månadsgivare! Mer info finns här: elmbv.se/fra19

Hälsningar från movegruppen

genom Rakel Smetana

Lämna din kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

© 2021 Evangelisk Luthersk Mission. All Rights Reserved