Låt barnen komma till mig

Låt barnen komma till mig

Igår var det barndag på Fridhem i Vännäs – och i Sankavaram i Indien. Ett sammanträffande att det var samma dag med en fin påminnelse om att alla barn över hela världen behöver få höra om Jesus. Det var fint att få hälsa till de Indiska barnen från barnen på Fridhem och så skickade vi också en hälsning tillbaka till Fridhem från barnen här i Indien.

DSC08905

DSC08906Drygt 100 barn och ungdomar kom och jag hade förmånen att undervisa dem. Temat för dagen var: ”You are chosen” – ”Du är utvald”. På förmiddagen samtalade vi om hur Gud utvalt oss att vara hans älskade barn och på eftermiddagen att Gud utvalt oss att tjäna honom. Barnen uppskattade dramainslagen väldigt mycket,speciellt när lilla Sackeus hoppade upp i trädet för att se Jesus (trädet var en av ungdomarna) och här store mäktige Goliat träffades av Davids sten och föll ner på marken med ett brak.

DSC08943

Drama om David och Goliat

Svetten rann över hela min kropp eftersom strömmen hade gått och alla fläktar stod stilla (och kanske för att jag allt som oftast har svårt att stå stilla, speciellt när man pratar till barn…) Men jag var nog inte ensam om att svettas för barnen var aktiva och sjöng (skrek) så taket höll på lätta och klappade och dansade till Herrens ära.

DSC08908

Höjdpunkten var förstås att få dela ut Biblar efteråt och se hur barnens ögon lyste närde kom fram och tog emot dem – ”En egen bibel!” tänk så stort att få ge det bästa av allt: Guds eget ord! Tack till Scriptura som betalar Biblar och annan litteratur som vi får dela ut när vi har konferenserna här. Underbart!

DSC08946

DSC08951

DSC08910

Janne och Qes Dawit med barnen Shily och Smily

När vi var klara så ombads jag tala lite extra med ungdomarna så jag delade lite om bön. Fint att också få uppmuntra ungdomarna – kyrkans framtid. Jag har förstått att det inte är så vanligt att ha separata ungdomssamlingar här så jag uppmuntrade dem att sätta igång detta.

DSC08975

Idag hade vi också möjligheten att besöka en privatskola i Sankavaram där Moses fru Madavi jobbar. När vi klev in i klassummet reste sig alla barnen och ställde sig i givakt och hälsade oss välkomna i en skrikande kör. (Känns alltid lika lustigt) Skolan ”Little roses” är inte en kristen skola men det finns en önskan i framtiden att innesluta den i BLM:s verksamhet så att det blir en kristen friskola.

DSC08938

Skolklockan på ”Little roses”

DSC08929Förskolebarnen med sina griffeltavlor

Nu har vi bara några dagar kvar och jag har redan börjat längta efter att få komma tillbaka hit igen.

Ha en god och välsignad söndag vänner!

1 reaktion till “Låt barnen komma till mig”

  1. Hej Rakel!Jag blir så glad och tacksam till Herren när jag läser om er resa till Indien. Gud har öppnat dörren och ni är de första som gått igenom den till vännerna där. Tack för er insats och för att ni bär evangeliet om Jesus till dem. Vi vill hjälpa er genom att bära fram både er och dem i förbön inför Herren. När du läser detta är du kanske redan hemma. Då önskar jag att du kan ta igen dej och vila en tid. Hälsn. Arne

Lämna din kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

© 2021 Evangelisk Luthersk Mission. All Rights Reserved